Otherness is a documentary that collects the diverse voices of the lesbian community in Catalonia. A genealogy which comprehends four generations, and a very intimate journey through intertwining lives, allowing us to understand what is it like to exist within a world made of heterosexual structures whilst belonging to the LGBTIQ+ collective. Otherness is an emotional and contemporary material bringing to the screen other possible lives we might never have thought of.