October 1985. Four young Palestinians, Omar, Mamoud, Rambo and Molqi, are lined up against a wall in an Italian police station. Marilyn Klinghoffer, an American woman, walks into the room and faces the men. She spits into the face of one of them, who glares back at her defiantly. The story is based around the hijacking in 1985 of Achille Lauro cruise liner by Palestinian gunmen.