For Rachael Crossman, the remote island settlement of Devil's Gate may well be where she comes from but it is a place she never thought she would go back to. Her mother left when she was young and, ever since, Rachael has been searching on the mainland for her, searching for answers, searching for belonging and searching for a purpose to her life. So, when Rachael's former childhood sweetheart, Rafe calls from Devil's Gate, Rachael is not interested. Not until she hears that her father, Jake is dying.