A mysterious wrongdoing shakes the life of Castelrotto, a small Apennine village that has always been off the news... and history. Ottone, a former local journalist and retired elementary school teacher, takes advantage of the incident to pick up the pen again and seek revenge for an old injustice suffered. His plan is clear: manipulate the narrative of the new crime to accuse the men who ruined his life.