On a beautiful cloudless day a young couple celebrate their reunion with a picnic. Joe Rose and his girlfriend Claire are about to open a bottle of champagne when a cry interrupts them. A hot-air balloon with a child in the basket and an adult being dragged behind it has been ripped from its moorings. Joe immediately joins in with an effort to bring the balloon to safety, but in the ensuing rescue attempt a man is killed.