Butterfly Tale is an animated feature film for the whole family set along the diverse, picturesque, and ever-changing backdrop of the great Monarch butterfly migration. A heartwarming tale of a gutsy and loveable yet inept, one-winged butterfly, named Patrick who stows away in a milkweed trailer in order to be part of the journey of a lifetime. With his best friend, a goofy caterpillar named Marty, and Jennifer, a butterfly who is afraid of heights, Patrick will become an unlikely hero. But first he must face his fear, embrace his uniqueness and triumph over adversity while battling changing weather patterns, humans and three evil birds bent on revenge. It is a tale of adventure, self-realization and heroism told with humour whose message is that our differences are less important than the bonds we share, and it is in adversity that our true character shines through.