Children of War and Peace is an archival documentary film that looks into nationalist education and the roles assigned to children which were directly guided by the state and authorities. All activities were aimed at military readiness for when the time comes. Children and young people were expected to be obedient, loyal, and honest. Their own needs and emotions were to be suppressed.