Skalde lives in a small rural community, far from a world that may no longer exist. She is an interloper in her own home, having been born to an 'outsider' mother and therefore marked by a social stigma she cannot easily erase. Displaying a loyalty to the codes of the community, she has earned the respect of the village elder. However, when she encounters a mysterious girl in the local woods, Skalde risks everything by befriending her, eventually giving the girl a home. She attempts to hide her subterfuge to maintain her standing with the villagers, but her plans threaten to unravel.