Only two of them left. In a small village cut off from electricity, in the 'grey zone' that formed in Donbas after the Russian invasion in 2014. Childhood enemies, later mine workers, and now pensioners. Their windows and views of life look in the opposite directions, one to the east, the other - to the west, and their lives did not run as desired each in their own way. But then a Russian sniper appears in the village, and the threat of a large offensive is looming. Every day brings the neighbors closer to the inevitable choice - adapt or resist.