Dying follows the very individual members of the Lunies family, who haven’t been a family for a long time. Lissy (Corinna Harfouch) is quietly happy about her demented husband Gerd (Hans-Uwe Bauer) slowly wasting away in a home. But her new freedom is short-lived: Diabetes, cancer and kidney failure mean that she doesn't have much time left either. Son Tom (Lars Eidinger), a conductor in his early 40s, is working on a composition called ‘Dying’, while at the same time being made the surrogate father of his ex-girlfriend’s child. And Tom's sister Ellen (Lilith Stangenberg) starts an affair with the married Sebastian (Ronald Zehrfeld), with whom she shares a love for alcohol. As Death finally turns up on the doorstep, the estranged family members finally meet again.