Averroès and Rosa Parks: two units of the Esquirol Hospital, which - like the Adamant - are part of the Paris Central Psychiatric Group. From individual interviews to «carer-patient» meetings, the filmmaker focuses on showing a form of psychiatry that continually strives to make room for and rehabilitate the patients’ words. Little by little, each one eases open the door to their world. Within an increasingly worn-out health system, how can the forsaken be given a place among others.