Summertime in the life of Sergio, the only son of an upper middle class family, a boy full of imagination, the centre of his parents' attention. As usual, Sergio and his parents leave their apartment in Verona for a summer vacation in their beautiful country cottage.
This idyllic life is disrupted when his parents tell him that a new baby will be born in the family. During the long summer days, Sergio imagines about the coming of his baby brother and all the consequences.