Single mother Nadine leaves her home in Brandenburg at the age of 24 to take a job near Cologne in a factory serving the coal industry. There, she meets the impulsive Paul whose personality seems so multifaceted to her that she literally sees him in many different guises. After a long time, she finally feels like herself again. The two become a couple and a deep love develops between them. But, seven years later, her life is different. Nadine’s job is threatened by structural changes in the industry and her view of Paul has also altered. She now only sees him in his “own” external form which is becoming increasingly alien to her. Although Paul is a devoted family man, Nadine’s love for him begins to disintegrate. She decides to fight this feeling and to relocate the different layers of his being that she was once able to see. Set against the backdrop of one of the largest open-cast mining areas in Europe, Alle die Du bist is a social-realist and, at the same time, magical love film. Aenne Schwarz and Carlo Ljubek vividly embody the couple at the centre of this passionate, playful plea for the loving gaze.