Granada, late 90s. In the midst of an artistic and cultural effervescence, an indie music group is going through its most delicate moment: the bass player breaks up with the band in search of his place outside music, and the guitarist is immersed in a spiral of self-destruction. Meanwhile, the singer is facing a complicated process of writing and recording his third album. Nobody knows that this album will forever change the music scene across the country. This is (not) a movie about Los Planetas.