Remedios Buendía defends her homeland and will fight for it above all else. On that fateful day in the autumn of '45, a group of Maquis on the run had the bad idea of taking over the post office, where Remedios, excited, tries on her wedding dress. Today is the day when Remedios will show how far she can go to defend her values. And no one can stop her. Not even this battalion of rebels with smoking rifles and raised fists.