After the death of their father, three siblings reunite in the family home where they spent their childhood summers. They have to decide what to do with the house, which will turn out to be more difficult than expected. With a bittersweet tone sprinkled with humour, La casa talks about family, inheritance and the inexorable passing of time, all under the gaze of the house as a witness.