In the 9th century, Emma, a 17-year-old girl, is named Abbess with the mission of repopulating and Christianizing territories in conflict with the Moriscos. When she arrives at the Abbey, she will have to overcome the mistrust aroused by a woman determined to fulfill her mission, which will lead her to confront nobles, peasants, and the nuns themselves. However, Emma will prove that, with determination and will, it is possible to challenge the established power structures. Although she will pay a high price...