Home cook, Rachel, a sort of Ma Dalton, has raised her sons Sam and Jeremiah, and her grandson, Nathan, in the cult of conning. From bad plans to petty theft, this friendly family of broken arms is always after the big score. Luck or fate, during a burglary, they steal a painting by Tamara de Lempicka without knowing its value. Céleste, a shrewd and charming detective, sets out in pursuit.