Luz Fandiño is a poet, an activist, a feminist, a nationalist and a revolutionary. At 89 years old, she is one of the living voices of Galician emigration, from which she returned poor but with a deep awareness of her identity, her language and her gender. Luz is a brave woman, a deeply political person and someone with an exceptional humanity. How does this poet, who despite the trembling of her hands writes every day, understand the world? What moves her to such an effort?