In his tower-block apartment in New Lodge, Joe reenacts memories from his childhood amidst the «Troubles». In this Catholic area of Belfast, the number of deaths was tragically significant. Joe is joined by neighbours Jolene, Sean, Angie, and others, all willingly participating in this process of revisiting the collective memories that shaped their lives and the district they live in.