Growing up in the Amazon rainforest gave Autumn the rarest of friendships - a lost jaguar cub she discovers named Hope. When a tragic event forces Autumn to leave Hope for the unknowns of New York City, she dreams for years of going back to the rainforest and her friend. Aged 14, and having grown accustomed to city life, Autumn discovers her childhood village is under threat from animal traffickers and decides she must return to the Amazon to her beloved jaguar. Anja - Autumn's endearingly clumsy biology teacher - unsuccessfully tries to dissuade her from this reckless plan. Joined by Anja, Autumn embarks on a journey to reunite with Hope and save her from those who seek to destroy the rainforest and its wildlife.