A group of five teenagers is trapped inside their school bus after the deserted road on which they are travelling is blocked by a mysterious creature. It is night. They are alone Time goes by and every passing minute decreases their survival chances against the constant threats of the unknown entity. “Shortcut” is a story of friendship and courage.