A figure skater with the ukrainian “ballet on ice”, Maria Stoianova’s father acquired his first camera in 1986, the year the filmmaker was born. In the formidable archives that make up the film, two universes intertwine: her childhood in Soviet Ukraine and the lush, capitalist outside world, to the rhythm of ice-skating performances. A fascinating and subtly political film.