What is Europe? Vadim Jendreyko weaves his way across the continent, retracing its tormented history. As the journey unfolds, the legitimate fear of seeing history repeat itself gradually gives way to hope, embodied in the encounters with those who have been able to transform dark legacies into transcendent practices. An urgent and deeply personal cinematic essay.