A revolutionary militant, a thug, an underground writer, a butler to a millionaire in Manhattan. But also a switchblade waving poet, a lover of beautiful women, a warmonger, a political agitator and a novelist who wrote of his own greatness. Eduard Limonov’s life story is a journey through Russia, America and Europe during the second half of the 20th century.