Maja and her husband Janne move their family to a barren and remote island of Stormskerry. Their everyday life on the island is relentless hard work for survival. Maja, who has grown in a world of old values, becomes aware of the advent of a new era: a woman can have agency instead of being a mere bystander. Stormskerry Maja is a life story of an extraordinary woman who experiences the kind of love that every human being should have. A love that transcends the boundaries of death.