The real-life story of Dr Wilhelm Furtwängler, Germany’s leading conductor and head of the Berlin Philharmonic Orchestra during the Second World War. In his civilian guise, Major Steve Arnold of the US Army is an insurance salesman. Following the fall of the Third Reich he is given the task of establishing links between Furtwängler and key figures in the Nazi regime, including Hitler himself. Major Arnold’s commanding officer wants 'proof' that the conductor collaborated with the Nazis.