Avril, a lawyer dedicated to lost causes, has made a promise to herself: she’s going to win her next case! But when Dariuch, a client who’s as hopeless as her causes, asks her to defend his faithful companion Cosmos, Avril’s convictions win out. Thus begins a court case both unexpected and hectic: a dog on trial.