France, 18th century. Young Anne is urged to dress as a man and to change her name due to her attraction to women. She marries and embarks on an intense love story with her spouse until past catches up with her on trial. Based upon the true and poignant story of Anne Grandjean, born intersex, and her resounding trial, which still questions many of our certainties today.