A peaceful and pleasant family is merrily starting to celebrate Christmas twice:on Christmas Eve a new baby will be born, together with Infant Jesus. All the family is happy for the arrival of Franceschino, the newborn baby, except Rocco, the jealous little brother,who is very pessimistic about his own future. He is convinced that he will be deprived of his parents’love and will loose all his privileges as the only child.