Bogotá, 1996. The population is frightened: the devil is coming for the approaching lunar eclipse. Mila, 13, feels the gaze of others on her becoming more oppressive. She wonders if the transformation of her body has anything to do with this prophecy. The dreaded day comes, and the red moon lights up the sky.