Adela, a young Spanish woman moved to Santiago in Chile to work for an environment-protection society,tries to stop the construction of a dam. Alberto, is an Italian working for the european company tasked with the execution of the project. A year after their first meeting, Adela reminds her love story with Alberto by telling it to two friends. An intense feeling which fades away during the beautiful final dance scene.