What does it mean, to go to the movies? Why have people been going for over one hundred years? I set out to celebrate movie theaters and their manifold magic. So I walked in the footsteps of young Paul Dédalus, as if in a filmgoer’s coming-of-age story. Memories, fiction, discoveries come together in an irrepressible torrent of pictures.