1950’s, France, by the serene banks of the Marne River. François, a daydreaming child of boundless imagination, has his life changed when his father decides to start building a boat in the garden. Thus begins the family’s grand odyssey, a collective venture to construct a boat that would carry them away – somewhere between reality and reverie.