François Truffaut’s films “move like trains, you understand? Like trains in the night.” His life followed the same rhythm; he was 52 when the words The End appeared. A few months earlier, the director had started to share the story of his youth with his old friend Claude de Givray, delving deeply into his family history. But time ran short and he could not complete this autobiography, which he had planned to call “the Screenplay of My Life.”