Contemplating the failure of his life, Rogério drinks until losing control of his actions and involves himself in a bar brawl. His alcoholic drift takes him to the city port, where he falls asleep while watching passing ships. When a young woman appears in the night, seemingly running from something, Rogério offers to help and enters a nightmare he never imagined it could become his.