When Rita discovers she has little time left to live, her primary concern is to fight death. She is overcome with concern for her son Gianni, who has a heart of gold, but who is socially awkward and still lives at home. Rita asks Daniela for help, a newcomer in town, who recently divorced and who has sworn to forget men altogether. Daniela agrees to become a teacher for Gianni's relationships, and that's how things start to get complicated.