Samia is an assertive, independent young woman growing up in a place that isn’t very welcome to young women who are independent and assertive. Raised in a Mogadishu, Somalia torn asunder by civil war, all that young Samia wants to do is run. Despite the harassment from local militias saying women shouldn’t be involved in sports, running is a bright spot in her tumultuous life. Training in a deserted stadium, on a track pockmarked by mortars, she is determined to go to the Olympics like her hero, Mo Farah.