Alexandre Varda, a powerful property developer of Greek origin, finds his life suddenly turned upside down. On the same day, he is sacked by his sharhold- ers and learns of the death of his daughter, whom he has not seen for 12 years. When he arrives in Greece the next day to repatriate the body, he also discovers that he is the grandfather of a 9-year-old boy with autistic syndrome... The Child Who Measured the World is a story about resilience and relationships with childhood, the pass- ing of time, Greece torn between modernity and anti- quity, architecture...