Hildegart is conceived and raised by her mother Aurora to be the woman of the future, making her one of the most brilliant minds of 30’s Spain as well as a reference on female sexuality. At the age of 18, Hildegart meets Abel Vilella, who will help her to explore a new emotional world and extricate herself from the grip of the maternal nest, while Aurora is afraid of losing control over her daughter. Things come to a head between the two women one summer night in 1933, putting an end to the 'Hildegart Project'.