Maria, a promising young writer and new mother, stumbles upon a chilling headline: a French woman has drowned her 10-month-old twins in the bathtub. The gruesome act seizes Maria's imagination, becoming an obsession. Why did she do it? From that moment onwards, the specter of infanticide looms over Maria's life as a haunting possibility.