Pierre Brossard, as a young man, was a war criminal under the Vichy regime. Brossard has never been brought to trial and has lived a peaceful and anonymous life sheltered by right-wing elements within the Catholic Church. A new investigation into his crimes is launched and Brossard finds himself the target of hit men on the one hand and police investigators on the other.