In the year 2000, Nevenka Fernández, the Finance Councillor of Ponferrada Town Council, is relentlessly hounded by the mayor, a man used to getting his way both politically and personally. Nevenka decides to report him, knowing that it will cost her dearly. A story based on true events turning its lead character into a forerunner of the #metoo movement due to being the first person to take an influential politician to court for sexual and labour harassment.