The vine bore fruit and it's harvest time. Soraia, a young girl, cuts herself. Blood mixes with wine. A black bull is on the loose. Up in the oak trees, time swells, and a community takes shelter. They share bread and wine, memories and dreams, the history of a landscape. We enter a long night, where nature also speaks. The fiery wind that brings the heatwaves is burning.