There seems to be no end to the things Paolo can learn from exploring this mountain, which he has chosen as his home for several years now. Sometimes he also feels like a spirit, and Laki, his old dog, becomes his guide. Where will it take him? To paraphrase Suzanne Simard, this film is not about how we can save the mountain. It is about how the mountain could save us.