On Sunday 30 January 1972 a peaceful civil rights march against internment (imprisonment without trial), organised by the Northern Ireland Civil Rights Association, ended with 13 marchers shot dead and 15 wounded. It became known throughout the world as Bloody Sunday, an event that was seen as a defining moment in Irish/British relations.