After escaping from gym class, Simon finds himself on the banks of a river with a group of teenagers. Amidst the air mattresses and pointless chatter, time passes as sluggishly as the river water. Only when Marie appears and both are catapulted into the nearby riverside forest by an unexpected incident they escape the lethargic group and enter the timeless realm of the enchanted landscape.