In WWI, Dr. Stefano Zorzi works at a clinic, treating soldiers' wounds and cases of self-injury to avoid combat.Dr. Giulio, who helps soldiers, becomes a silent competition that also involves nurse Anna. The Spanish flu strikes the city.