Tired of her marriage to Behzad, Sima is looking for a new home for herself and her teenage daughter Minoo, without telling him. Meanwhile, Behzad is arranging a ‘chance’ meeting with his ex-girlfriend, in the hope of rekindling their intimacy, and is also unsuccessfully searching for a rare species of owl outside Tehran. For her part, Minoo casually takes the initiative at a traffic light and begins a flirt with Keyvan. As if by magic, she guesses his name and the two begin to share their innermost thoughts. Over the course of one week, Boomerang paints a sociological portrait of modern Tehran. As the marriage between two people from a seemingly hopeless and defeated generation comes to an end, a romance is budding between two young people who are discovering the city and its political realities in a new way.