An unwanted pregnancy propels Makenya, a teenager in a sugarcane-surrounded Batey community, into adulthood. Her mother serves the spiritual Mysteries; her grandfather fights for pension rights. As industry mechanization threatens their displacement without compensation, a serpent representing the Mysterious guides Makenya to embrace both her earthly power and multi-dimensional awareness, navigating the realm of the impossible.